Buenos Aires - Puerto Iguazu - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Maaike Rossum - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Puerto Iguazu - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Maaike Rossum - WaarBenJij.nu

Buenos Aires - Puerto Iguazu

Blijf op de hoogte en volg Maaike

14 Januari 2013 | Argentinië, Puerto Iguazú

De eerste nacht heb ik geslapen als een blok. De kamer is voor 8 personen en ligt aan een drukke weg, waardoor ik dacht dat slapen onmogelijk was, maar ik was denk ik erg moe. Mijn kamergenoten zijn op 1 na allemaal Brazilianen en 1 Israelier. Het is in Zuid-Amerika nu zomervakantie en dat is echt te merken, omdat er veel Brazilianen in het hostel zijn. Dus nog niet veel mensen ontmoet die ook aan het backpacken zijn. Eerst maar eens mn backpack op mn kamer gedropt. Maar ik zou Maaike natuurlijk niet zijn als ik na 5 minuten al 2 van mn slotjes kwijt was. Hele backpack ondersteboven, kon ze niet vinden. Later vond ik er 1 in mn toilettas en
de ander had ik op de wc laten liggen..Opgelost! Ik had voor de volgende dag een walking tour geboekt naar 'la boca'. Dit is een arme buurt in Buenos Aires. Maar het is wel een erg kleurrijke buurt. We begonnen de tour bij het museum en stadion van Boca Juniors. Dit is de club waat Maradonna gevoetbald heeft. Daarna gingen we luchen in een gezellig straatje. Tijdens het eten kregen we een tangoshow te zien en mochten sommigen zich ook op de dansvloer wagen. Ik heb dit keer maar overgeslagen. Daarna liepen we verder door de buurt naar de straat Camanito. Dit is de bekende straat uit la boca, omdat alle huizen gekleurd zijn. Overal staan kraampjes en je hoort overal tangomuziek. Erg gezellig! Tijdens deze tour bleek dat er ook een jongen uit Nederland mee was. Wel fijn om weer even wat Nederlands te praten. Verder heb ik een Engels meisje ontmoet; Katy. Ze is ook gister aangekomen in Argentinie en gaat ook 4,5 maand reizen. Zij blijft alleen nog een paar dagen hier en ik vertrek naar Puerto Iguazu. Na de tour hebben we even gechillt en´s avonds was er een feestje in ons hostel waar ik met Katy heen ging.
De volgende dag zijn we naar de winkelstraat ´Florida´ gegaan om slippers te kopen, 10 winkels ingeweest, maar niks gekocht ( wel een super lekker ijsje). Daarna weer even gechillt in het hostel en toen zijn we met 3 australiers en 1 engelse jongen steak gaan eten. Het duurde alleen een beetje lang en ik moest om 7 uur bij het hostel weg, om om 8 uur mijn bus te halen. Dus toen de steak om 10 voor 7 kwam heb ik hem snel naar binnen gewerkt en terug gegaan naar het hostel. Daar een taxi genomen naar het busstation. Holy Moly! Had nog nooit zoiets gezien. Het was echt superdruk en het is eigenlijk 1 lange straat met 75 haltes. Op een scherm kun je dan zien met welke aanbieder je reist en waarheen, zodat je weet welke halte je moet hebben. De busreis duurde 16 uur. Ik had het geluk
dat er niemand naast me zat, dus ik kon lekker uitgebreid zitten en heb eigenlijk prima geslapen. Het uitzicht vanuit de bus was erg mooi. Enorme vlaktes met bomen, ik heb er foto´s van gemaakt, maar daarmee kan ik eigenlijk niet aantonen hoe mooi het eruit zag. We reden over een gewone weg, geen snelweg. En af en toe stond er een bushalte van 4 palen en een golfplaat in the middle of the knowhere en kleine hutjes waar ze dingen verkochten.

Het busstation in Puerto Iguazu ligt precies tegenover mn hostel (met zwembad!), dus dat was wel fijn. Rond 2 uur was ik bij mijn hostel en ben ik eerst wat gaan eten. Daarna een beetje door het stadje gaan lopen, toen ik terug kwam was ik nog steeds de enige op mijn kamer, gelukkig vertelde de receptie mij dat er wel meer mensen zouden komen. Niet veel later kwam een ik een kamergenoot tegen, Dominique (Duits). Hij ging samen met Nathan (Australie) naar het drielandenpunt van Brazilie, Argentinie en Paraguay en of ik mee wilde. Het was ongeveer een half uur lopen. Op de terugweg kwamen we langs een drukke plek en zijn we op een terrasje gaan zitten, waar een vreselijk slechte band speelde. Daarna lekker naar mn bed. Totdat mijn 3 Argentijnse kamergenoten terugkwamen. Nou weet ik hoe hard mn vader snurkt, maar dit was echt het toppunt, echt snoeihard! Dus ben ik er om half 8 maar uit gegaan.
Na het ontbijt een bustickt gekocht naar de Iguazu waterfalls. Het is een nationaal park, er zijn ook een aantal dieren, zo lopen er overal een soort van miereneters en in de bomen zitten aapjes. Er zijn 3 routes waarop je de watervallen kon bekijken, ik ben van bovenaf begonnen. Je hoort ze al van ver stromen, maar als je ze dan ziet, het is onbeschrijfelijk geweldig. Ik had nog nooit zo iets geweldigs gezien. Ik heb rond de 150 foto's gemaakt. Dan stond ik op een bepaalde plek met een geweldig uitzicht, liep ik 4 meter verder, was het nog mooier. Dan liep ik weer over een ander padje, was het nog overweldigender! Toch kun je met foto´s en filmpjes niet aantonen hoe mooi het is, het is gewoon het totaalplaatje. Een must see! Als laatste heb ik nog een boottochtje gedaan, dan kun je van heel dichtbij foto´s maken van de watervallen, daarna moesten we de fototoestellen wegstoppen en gingen we onder de watervallen, echt supercool. Iedereen was doorweekt, maar met een temperatuur van 34 graden is dat totaal niet erg. Na de boottocht ben ik weer terug naar het hostel gegaan, had ondertussen al 10 km gelopen, je moet ongeveer 6 uur uittrekken om alles te kunnen zien. Terug bij het hostel kwam ik mn Argentijnse snurkvriend tegen. Hij zei dat het de eerste keer in zn leven was, geloofde ik natuurlijk geen bal van.´s Avonds gingen de Argentijnen koken, lekker vlees en sla, eindelijk wat groenten. We waren ongeveer met zn 12en, 2 meiden uit Zuid Afrika, 6 Argentijnen, 1 Finse, 1 Schotse, 1 Israelische en later kwamen er nog 3 Australiers, 1 Amerikaan, 2 belgen en een Nederlander bij. Eén van de Argentijnen had zijn gitaar bij zich en hebben we van alles gezongen, met zelfgemaakte instrumenten (pannen etc). Toen werd er een Ipod aangesloten en werd er gedanst, gepingpongt en gezwommen in het zwembad, echt supergezellig! Helaas zijn de meesten de volgende dag vertrokken. (´s nachts heeft mijnArgentijnse snurkvriend inderdaad aangetoont dat het eenmalig was, gelukkig;)) Ik weet nog niet zo goed wat mijn plannen zijn, in Brazilie is het niet heel goed weer (regenseizoen), dus misschien blijf ik hier wel iets langer hangen!

Hasta luego!

  • 14 Januari 2013 - 16:25

    Marja:

    Hoi Maaike,

    Wat heerlijk die lange verhalen van jou. Zodra je een reisverslag op de website zet krijg ik een signaal via mijn mobiel. Ik laat dan al het werk uit mijn handen vallen want ik moet eerst jouw verslag lezen.
    Je schrijft je verslagen zoals je het in werkelijkheid ook zou vertellen en dat maakt het lezen van je reisverslagen zo leuk. Ik zie jou helemaal voor me bij het lezen ervan (de manier hoe je dingen zegt en je bewegingen en gezichtsuitdrukking daarbij). Zo ben je dichtbij ondanks dat je zo ver weg bent.

    Die watervallen, dat lijkt me echt geweldig. Het is zeker niet mogelijk om wat foto's van deze watervallen op de website te plaatsen?
    Van Adrie heb ik gisteren gehoord dat je in de tussentijd bent afgereisd naar Puerta Iquazu.
    Leuk al die contacten met anderen. Voordat je vertrok had ik het idee dat je veel alleen zou zijn maar gelukkig is dat niet zo. Ik kijk weer uit naar je volgende verslag.

    Marja


  • 14 Januari 2013 - 16:46

    Monk:

    Ah een eurootje in de pot :)

  • 14 Januari 2013 - 18:12

    Yvon:

    Hey Maaike!
    Zo te lezen heb je het wel naar je zin! Leuk zeg! Hier is het inmiddels aan het sneeuwen, 35 graden klinkt wel een stukje beter!
    Veel plezier verder!
    X

  • 15 Januari 2013 - 10:02

    Elllen Vernooy:

    Hoi Maaike,

    Klinkt zo lekker en herkenbaar, wat een heerlijk sfeertje hé. Wordt in Brazilie nog beter.
    Foz de Iquacu is inderdaad adembenemend, en bijna niet uit te leggen. Ga maar snel verder met ontdekken en genieten, veel plezier en hasta luego.

    Ellen








  • 15 Januari 2013 - 10:49

    Evelien B:

    Leuk leuk leuk!! Ik voel me ook weer een beetje in Zuid-Amerika als ik jouw verhaal zo lees. Geniet er van meis!!

  • 15 Januari 2013 - 10:58

    Marijke:

    Super leuk om te horen! Krijg zin om naar de zon te gaan (hier is bijna heel Nederland ondergesneeuwd). Veel plezier.xx

  • 15 Januari 2013 - 13:22

    Maaike Van Rossum:

    Hoi allemaal!
    Dank jullie wel voor de reacties!
    Ik heb ook geprobeerd foto´s te oploaden, maar het duurde een half uur per foto.
    Ik heb nu 1 foto toegevoegd. Hebben jullie toch een beetje een idee;)
    Hopelijk vind ik een betere manier om het snel te uploaden!

  • 16 Januari 2013 - 17:24

    A3:

    Ha die Maaike,

    Je verslagen zijn met plezier gelezen door oma, dan blijft ze ook nog een beetje op de hoogte. Vanochtend gekaart met de gezusters. Ik moet je de hartelijke groeten doen.

    Tot horens, moeders

  • 16 Januari 2013 - 21:54

    Eline:

    Chick!
    Maaike die de dansvloer overslaat?! iets klopt hier niet ;) verder heb je al echt veel gedaan, klinkt supergoed! Geniet ervan! kussies

  • 17 Januari 2013 - 19:01

    Elsbeth :

    Wat kan jij toch leuk verhalen schrijven!
    Super leuk om te lezen, kijk nu alweer uit naar het volgende verhaal

    Wij zijn inmiddels een Langbroeks gezinnetje....

    x Els (niels en je kleine neefje)

  • 20 Januari 2013 - 10:56

    Edith:

    Heej Maaike,

    Leuk om je verhalen te lezen zeg!
    Divertirse :)
    X

  • 23 Januari 2013 - 14:52

    Irene Van Rossum:

    Toch niet overvallen ofzo? :-)
    Wordt de hoogste tijd voor een up date!
    Of ben je zo aan het genieten dat je geen tijd meer hebt voor je familie en vrienden????
    Hier nog steeds ontzettend koud (vanmorgen -9,5) en er heerst een griepgolf. Ze hebben zelfs mij omver gekregen.
    Laat snel weer wat mooie verhalen horen!

    Groetjes, Irene

  • 30 Januari 2013 - 17:06

    Jeannette:

    hoi Maaike

    aangezien we winterstop hebben en er aflassingen zijn kom ik natuurlijk niet veel in langbroek om je familie te spreken en te horen hoe het met jou gaat.super dat je mij zosnel een berichtje terug stuurde met deze site. fijn om te lezen dat je het erg naar je zin hebt,ben erg benieuwd naar je volgende reisverslag.inmiddels zitten wij hier nog steeds in de kou maar de sneeuw is door alle regen verdreven.
    groetjes van john, de meiden en mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 10 Dec. 2012
Verslag gelezen: 593
Totaal aantal bezoekers 28654

Voorgaande reizen:

08 Januari 2013 - 23 Mei 2013

Zuid - Amerika

Landen bezocht: